Sosyal Medyada Kriz Yönetimi Nasıl Yapılmalıdır?

Beklenmeyen ve ani olarak ortaya çıktığında var olan düzeni bozan, yıkıcı özelliği olan olayların tümü kriz olarak değerlendirilmektedir. Eğer bir marka yâda bir kurumsanız mutlaka bir kriz planınız olmak zorundadır. Çünkü kriz insanların düşüncesindeki marka algınızı etkilemektedir.

Sosyal medya olarak baktığımızda, gündemin anlık olarak değişmesi ve insanların habersiz olarak toplanması sosyal medyada krizin aslında ne kadar önemsenmesi gerektiğini ortaya çıkarıyor. Çünkü sosyal mecralarda maalesef doğru yada yanlış birçok iddia, marka yada şahıslar için krize yol açabiliyor.
Hal böyleyken mutlaka normal hayatta planlanan kriz yönetiminin sosyal medya içinde planlanması gerekmektedir. Sosyal medyada meydana gelen krizin nasıl sonuçlandığı, insanların o marka yada kurum hakkındaki düşüncelerini şekillendiriyor. Yani dolaylı olarak satış ve itibarına etki ediyor.
Sosyal medya krizin hızla yayıldığı ve çok fazla büyüdüğü bir mecradır. Sosyal medyada krizin yayılma hızı aşağıdaki grafikte tam manasıyla anlaşılıyor. Ve yapılacak olan kriz yönetiminin de bu hıza ayak uydurması gerekmektedir.
sosyal medyada kriz yayılma grafiği
Geçmişte hiç bir şey görme, duyma ve konuşma diye anılan 3 maymunun aksine artık herkes her şeyi görüyor, duyuyor ve başkalarına aktarıyor. Bu açıdan size karşı yapılan her şey bu hızda yayılırken sizde önlemlerinizi aynı hızda almalısınız.
Peki, ama neler yapılmalı yâda neler yapılmamalı? İyi bir kriz yönetiminin yapılması ekip ve uzmanlık işi olduğu kesin. Fakat ne kadar tecrübe gerektirse de uyulması gereken bir kurallar çerçevesi vardır. Şimdi bunlardan bahsedelim biraz…
Neler Yapılmalı?
  • Her zaman bir kriz planı bulundurun.
  • Krizin kaynağı belirlenmeli,
  • Acilen tarama takip yapılmalı,
  • Yayılma kanallarını tespit edilmeli,
  • Durum analizi yapılmalı,
  • Diyaloga hazır olunmalı,
  • Şeffaf olunmalı,
  • Harekete geçin (viral, WOM vs.)
  • Gerektiği yerde sessiz kalmayı tercih edin ama boş da durmayın.
Neler yapılmamalı?
  • Tartışmalara girmeyin,
  • Yalan yada eksik şeyler söylemeyin,
  • Yorumları silmeyin, kullanıcıları engellemeyin,
  • Rüşvet vermeye kalkmayın.
Kriz yönetimi ile ilgili örneklerimizi paylaştığımızda sanırım konu daha iyi anlaşılmış olacaktır.
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Powered by keepvid themefull earn money