SocialBakers’ın Başarılı Şikayet Yönetimi

Dün başarılı şikayet yönetimleri yazı dizimizin ilkini başlatmış ve EA Sports’un başarılı şikayet yönetimine değinmiştik. Bugün Social Bakers’ın başarılı şikayet yönetimine göz atacağız.

Sosyal medya istatistikleri sağlayan dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Social Bakers. Social Bakers şirketi sosyal medya mecralarını analizini yapan ve nerdeyse tüm dünyaya servis eden bir kuruluş. 

 

 
SocialBakers.com belli periyotlarla Facebook istatistiklerini yayınlıyordu. Geçtiğimiz günlerde Facebook’taki kullanıcı sıralamasında 6. Sırada olan Türkiye’yi 15. Sırada gösterdi.  Servis edilen veriye göre yaklaşık 15 milyon kullanıcı daha az görünüyordu.
 

 

social bakers'in hatası
Türkiye’deki kulanıcılar tarafından tepkiye neden oldu ve hata kısa zamanda anlaşıldı ve düzeltildi. Social Bakers yapılan şikayetler üzerinde şikayet yönetimini nasıl yönetecek derken farklı bir yol izledi. Youtube kanalından bir video paylaştı. Videoda şirketin CEO’ su Jan Rezab yapılan hatadan dolayı özür diledi. Hatanın kendisinin sorumluluğunda olduğunu düşünerek kendisine 20 şınav çekme cezası verdi. 20 şınavı çekip videoyu bitirdi.
İlk başta basit gelse de Social Bakers kulanıcılarınabu hareket çok samimi ve sempatik gelerek yaşanan sorunu unutturdu. Ve hatta böyle bir hata yaptıklarını hatırlayanlar gülerek anlatmaya başladı. Sonuç olarak iyi bir şikayet yönetimi kullanıcıların şirketle ilgili olumsuz düşüncelerini olumlu yapabildiği gibi marka bağlılığı yaratarak kârı dahi artırabilir. 
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Powered by keepvid themefull earn money