Linkedin Nedir? Neden Kullanmalıyız?

Linkedin; Facebook, Twitter gibi sosyal medya mecralarından biridir. Tabi her sosyal medya mecralarının kendine ait farklılıkları var. Linkedin’ i diğer mecralardan ayıran en önemli özelliği çalışma hayatına yönelik olması. Yani bir nevi iş hayatı paylaşımlarının yer aldığı bir mecra.

 
Burada oluşturduğunuz profil sizin CV’nizi yani özgeçmişinizi ifade etmektedir. Zaten Linkedin’ in kendi tanımında da böyle ifade ediyor.
“Dünyanın en büyük profesyonel ağı” 
 
Peki Linkedin’i Neden kullanmalıyız? Sorusunu düşünürsek asıl bu mecranın neden ortaya çıktığını anlayabiliriz. Günümüzde işe alımlarda insanların sosyal ağlardaki profil, sayfa ve hesapları da incelenmeye başladı. Bu yüzden tüm bunların yer aldığı ve aynı zamanda sizin CV’nizi de bulabileceği bir ortam gereksinimi vardı. Linkedin bu gereksinimi gördü ve bu boşluğu doldurdu. Tabi henüz ülkemizde tam olarak  kullanımı yaygınlaşmadığı için kesin olmalısınız diyemeyiz ama bu olmamanız gerektiği anlamına gelmez. 
 
İstatistiki olarak ele aldığımızda son verilere göre Linkedin 200 milyon kullanıcıya ulaştığını belirtti. Ve 2012 yılı için en hızlı kullanıcı sayısının arttığı ülke olarak Türkiye 1. sıradaydı. Yaklaşık olarak 2 Milyon Türk kullanıcıya sahip. Bu veriler aslında neden bu mecrayı kullanmalıyız sorusunu cevapladığını düşünüyorum. 
 
Neden kullanmanız gerektiğini Linkedin ise şöyle açıklıyor;
 
Yaklaşık 175 milyon profesyonel bilgi, fikir ve fırsat alışverişi için LinkedIn’i kullanmaktadır.
Kişileriniz ve sektör hakkında haber alın,
Hedeflerinize ulaşmak için gereken kişileri ve bilgileri bulun,
Profesyonel kimliğinizi çevrimiçi olarak denetleyin.
 
Bu yüzden sizde geç kalmadan yerinizi alın.
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Powered by keepvid themefull earn money